Nero-Patti ihan itse.

Nero-Patti ihan itse.
Nero 2 vee.

tiistai 10. tammikuuta 2012

Oivallus nro 1- Oma blogi

Hyvä blogini lukija-
tämä on minun blogini !
Minä olen Absolutis Montalto Nero, kotoisemmin Nero, Nerppa,Nöpönenä, Nero-patti, Hönö ja joskus minua kutsutaan myös Perke....ksi vaikken sitä nimeä useasti kuulekkaan. Ja kirjurini mielestä nimi ei ole painokelpoinen.. mikä nimi lieneekään !
Olen 2-vuotias koirapoika, rodultani aito ja oikea novascotiannoutaja eli Tolleri.
Eli olen yksi niistä koiramaailman ihmeistä, punanenäinen, ketun näköinen keskikokoinen noutaja. Pidän erittäin paljon mm. metsästyksestä, nukkumisesta ja touhuamisesta laumani kanssa... Kyllä kuulit oikein- minulla on oikea lauma.

Minun laumaani kuuluu Isäntä ja Emäntä. Emäntä on se joka näpyttää tälläkin hetkellä tekstiä ruudulle.
Itse kun en saa vaaleanpunaisia varpaitani millään sovitettua näppäimistölle-tekstistä ei saa mitään selvää.. Saavuin laumaani syksyllä 2009, jolloin siihen kuului vielä vanha ja viisas Iisi-mummokin.
Iisikin oli tolleri ja opetti minulle tärkeitä asiota laumassa toimimisesta. Se oli Emännän ja Isännän ensimmäinen oma tolleri, jonka kanssa he olivat jo syventyneet rotumme erilaisiin luonteen piirteisiin. Tosin Iisi oli kuulemma nimensä veroinen, helppo ja rauhallinen ja siirtyi koirien taivaaseen syksyllä 2011. Minä toin laumaani vähän vipinää ja jännitystä. Pentuna olin aikamoinen rasavilli- oivalsin jo silloin että vaahtomuovi ja tekstiilinpuhdistus aine eivät kuulu koiran ruokavalioon. Hupsis!
Takaisin asiaan- minun laumaani.
Isäntä on se joka yrittää kovasti saada minut oivaltamaan asioita- tuolla keskellä villiä luontoa.
Olenkin oppinut sieltä jo jotain ja lempipuuhaani Isännän kanssa on metsästää lintuja.Uiminen on mun lempparia, ja vedestä toisin kaiken mitä sinne heittää tai mitä sinne tippuu. Minun työni olisi tuoda kaikki Isännän ampumat linnut hänen jalkojensa juureen myös sieltä metsästä. Aina tämä ei huvita, mutta kehitys on kuulemma parempaan suuntaan ! Joskus olen myös joutunut raahaamaan pahan makuisia variksia ja hirveän kokoista rusakkoa, ja Emännän kannustamana olen kuulemma suorittanut jonkun NOU-kokeenkin.. Pitihän sille kaikki viedä kun se niin hihkui ja kannusti, ettei joutuisi itseään turhaan nolaamaan.
Emäntä käyttää minua semmoisella hiekkakentällä suorittamassa nopeutta vaativia tehtäviä, missä saan kiivetä, hypätä ja mennä tunnelista. Se on minusta aika hauskaa, varsinkin kun emäntä on monta metriä jäljessä ja ihan väärällä esteellä- minun mielestä.
Lisäksi Emäntä tykkää kuljettaa minua kaikenmaailman arvosteltavana. Se sanoo sitä "näyttäytymiseksi". Siellä tutkitaan usein minun haarojen väli ja suuta. Lisäksi jollain kepillä mittaillaan että olenko kasvanut. Siellä on paljon muitakin ketun näköisiä kavereita ja lisäksi ihania tyttökettuja... olen aikamoinen naistenmies. Vaikka itse sanonkin. Naiset ei aina ole vissiin samaa mieltä, ja Emännän mielestä olen vähän turhan innokas.. No innokuuteni ansioista minulla on jo jälkikasvua 5 pennun verran. Ei tosin ole sekään tyttö sen yhden kerran jälkeen soitellut.. harmi ettei siitä tullut sitten sen vakavampaa.

Emäntä tahtoo kertoa myös pari luonteenpiirrettäni: Olen nopeasti oppiva, nopea,vilkas, yliaktiivinen, vähän tyhmä(en kyllä sitä myönnä) ja kaikkia rakastava. Sanontani onkin " Peace, Love and Understanding ".
Rakastan melkein kaikkia kaksijalkaisia ja tahtoisin aina kovasti pussailla ja halailla heitä. Minua pitääkin hiukan toppuutella etten vieraitten saapuessa hajoa atomeiksi. Niin vinhasti punainen puuhkahäntäni pyörii. Lisäksi jotkut vieraat melkein kaatuvat kun yritän halata heitä, eivätkä ymmärrä että teen sen pelkästään rakkaudesta. Siitä saankin usein vähän toruja..

Ensi viikonloppuna suuntaan taas näytelmiin- kerron sitten oivalsinko sieltä jotakin uutta.
Nyt minun täytyy päästää sihteeri unille, joita se nykyään nukkuukin enemmän kuin yleensä johtuen äkkinäisestä lihomisesta .. en ymmärrä söikö se koko kinkun jouluna vai mistä se johtuu.. jostain vauvasta ne on puhuneet ja raahanneet meidän kotiin hirveän kasan pieniä vaatteita ja tavaroita.
Sen näkee sitten.
Oivaltamisiin,
Nero-Patti.
ps. kuva on vanha, olen siinä ihan pieni. Emäntä laittaa uusia kuvia kun ehtii.







1 kommentti: